Zanimljive činjenice i uputstva za rešavanje Zmije

Rubikova zmija je zagonetka koju je stvorio Ernő Rubik i sastoji se od 24 šarnirasta prizma povezanih u pravougaonom preseku. Zadatak je sastaviti različite geometrijske oblike, životinje i druge asocijativne objekte. Ova zagonetka značajno unapređuje prostorno razmišljanje. U ranim 1980-im godinama, Rubikova zmija je stekla značajnu popularnost i ostala je jedna od "najprodavanijih" mehaničkih zagonetki, uporediva u popularnosti s Rubikovom kockom. Osim standardne Rubikove zmije s 24 segmenta i kvadratnim presekom, postoje varijacije s 36, 48, 60, 72, 108 i 144 segmenta, kao i s kružnim presekom i segmentima u obliku simboličnih figura kao što su srca. Postoje i različite šeme boja, često dvobojne, ali i višebrojne varijacije. Ova zagonetka vam omogućava da sastavite više od stotinu dvodimenzionalnih i trodimenzionalnih figura. Postoje formule (algoritmi) koji opisuju proces sastavljanja figura iz Rubikove zmije.